Audyt sklepu internetowego jest jedną z usług wykonywanych przez specjalistów z zakresu optymalizacji SEO. Aby go wykonać wystarczy skontaktować się z jedną z firm zajmujących się przeprowadzaniem audytów sklepu internetowego. Takie firmy w większości prowadzą strony internetowe na których można zapoznać się z ich ofertą oraz przeprowadzić wycenę planowanych działań. Specjaliści z zakresu optymalizacji SEO przed przystąpieniem do audytu zapoznają się dokładnie z ofertą sprzedażową sklepu internetowego i wyglądem jego witryny. To pozwoli im na wybranie jednego z rodzajów audytu sklepu internetowego.

Jeżeli właściciele sklepu internetowego zauważyli spadek ilości odsłon prowadzonego przez siebie sklepu wówczas mogą zdecydować się na audyt techniczny. Przeprowadzona analiza czasu ładowania strony pozwoli stwierdzić czy nie jest on zbyt długi co może sprawiać, że potencjalni klienci rezygnują ze skorzystania z usług konkretnego sklepu internetowego.

Kolejnym rodzajem audytu sklepu internetowego jest audyt SEO. Przeprowadzenie optymalizacji pod wyszukiwarki pozwala na to, że w przyszłości prowadzony sklep internetowy będzie pojawiał się wyżej w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby słowa kluczowe używane w sklepie internetowym przynosiły wystarczająco duży ruch. Dlatego ich analiza jest ważnym punktem przeprowadzanego audytu SEO.

Dla całości wykonywanego audytu sklepu internetowego ważny jest także audyt konkurencyjnych sklepów. Podczas jego przeprowadzania szuka się odpowiedzi na pytanie jakie są słabe i mocne strony konkurencyjnych sklepów. Zwraca się także uwagę na to czy prowadzony przez klienta sklep internetowy wyróżnia się pośród innych sklepów oraz w jaki sposób można uatrakcyjnić jego ofertę. To może sprawić, że w przyszłości sprzedaż ocenianego sklepu internetowego będzie stała na wyższym poziomie.

Ostatnim rodzajem audytu sklepu internetowego jest audyt contentu. Szuka się w nim odpowiedzi na pytanie, czy treści umieszczane na blogu sklepowym przekładają się na pozycjonowanie. Ważne jest również sprawdzenie czy klienci sklepu dostatecznie często czytają bloga sklepu internetowego oraz czy przygotowywane poradniki wpływają na wzrost sprzedaży. W końcu poddaje się analizie wszystkie teksty zamieszczane na stronie sklepu internetowego.

Po przybliżeniu rodzajów audytu sklepu internetowego warto odpowiedzieć na pytanie kiedy wykonanie takiego audytu staje się potrzebne. Na jego przeprowadzenie można zdecydować się np. wówczas gdy spada sprzedaż sklepu internetowego, a potencjalni klienci często rezygnują ze skorzystania z jego usług.