Usługi internetowe to między innymi marketing. Marketing są to wszelkie działania w firmie, które wspierają sprzedaż usług i produktów, wykonywane przy pomocy opracowanych technik i metod oddziaływania na potencjalnego nabywcę. Marketing jest ukierunkowany na klienta oraz rynek, ma również budować świadomość marki. Znając ogólne pojęcie marketingu, można odpowiedzieć na pytanie: co to jest marketing internetowy (e-marketing). To jedna z odmian klasycznego marketingu.
Warto się dowiedzieć czym jest marketing on-line.

Marketing internetowy to działania i strategie wspierające sprzedaż usług i produktów oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy za pośrednictwem Internetu. Marketing elektroniczny jest bardzo prężnie rozwijającą się formą marketingu, ze względu na rozwój sprzedaży i obecności firm w Internecie. Dodatkowymi czynnikami, które wpływają na dużą dynamikę e-marketingu są:
ciągły rozwój technologii, zmiany w algorytmach wyszukiwarek,
nieustanne pojawianie się nowości, innowacyjnych platform do których trzeba dopasować działania promocyjne.

Prowadzenie działań marketingowych to zatem ogromne, ale również bardzo ciekawe wyzwanie, które wymaga przy tym dużej znajomości zachowań społecznych w Internecie.

A więc powiedzmy na czym polega marketing internetowy?

Najskuteczniejsze działania e-marketingu polegają na:
generowaniu ruchu na danej witrynie internetowej (optymalizacja SEO, linkowanie, content marketing), wykorzystaniu blogosfery, budowaniu social media,
tworzeniu programów partnerskich.

Kontynuując warto również powiedzieć co to jest pozycjonowanie strony internetowej. Pozycjonowanie strony polega na działaniach, które mają w efekcie podwyższyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania na poszczególne frazy.

Strona powinna znaleźć się w TOP 10 wyników wyszukiwarki, ponieważ większość użytkowników sieci właśnie do niej ogranicza swoje wyszukiwania. Zwiększenie ruchu na stronie przekłada się na wzrost sprzedaży, rozpoznawalności oraz zaufanie wobec marki. Pozycjonowanie jest często zamiennie stosowane z pojęciem SEO (z ang. Serach Engine Optimization). Pojęcie pozycjonowania jest jednak znacznie szersze, ponieważ jest to zarówno SEO, jak i działania SEM, linkowanie czy content marketing.

Treści zawarte na stronie powinny być ciekawe, merytoryczne, przekazane w zrozumiały, jasny sposób i powinny zawierać słowa kluczowe oraz frazy. Tekst nie powinien być jednak przeładowany słowami i frazami kluczowymi. Powinny się w nim znajdować tematy, nagłówki ze słowami kluczowymi, akapity. Jeżeli strona jest projektowana od podstaw, jej adres URL także powinien zawierać słowa kluczowe. Teksty, która pojawiają się na stronie, powinny być niepowtarzalne. Unikatowość treści to podstawowa zasada w SEO. Również jest ważna reklama w Internecie.
Na efekty optymalizowania strony trzeba poczekać od jednego do kilku miesięcy, ale są długofalowe i skuteczne. Należy jednak pamiętać, że trudno przewidzieć w precyzyjny sposób, na jaką pozycję istnieje szansa szansę po kilkumiesięcznej optymalizacji. Poprawnie prowadzone działania SEO przyniosą jednak skutek na pewno. Więcej o pracy nad SEO i czym jest to konkretnie, piszemy tutaj.