Nie wszystkie usługi uznawane powszechnie za dobre i wartościowe są dobre i wartościowe dla wszystkich. Pomimo słuszności tego twierdzenia naprawdę trudno wyznaczyć jakąkolwiek sytuację, w której audyt SEO mógłby okazać się zbędny w przypadku osób prowadzących własne strony lub sklepy internetowe. Zdecydowana większość twórców internetowych powinna go przeprowadzać systematycznie. Zdecydowana większość robi to jednak zbyt rzadko lub – co gorsza – nie robi tego w ogóle. Niektórzy nawet nie wiedzą, czym właściwie jest audyt strony internetowej i z czego się on składa. Tę podstawową wiedzę trzeba oczywiście pozyskać, by później móc już zrobić dobry użytek z różnych wartościowych narzędzi SEO.

Profesjonalny audyt SEO może przeprowadzić specjalistyczna agencja e-commerce Greenweb https://www.greenweb.pl/

A bez porządnego audytu pozycjonowanie nigdy nie będzie tak skuteczne, jak mogłoby być. Muszą go przeprowadzić wszyscy właściciele stron i sklepów internetowych, którzy dopiero co zaczynają myśleć o pozycjonowaniu i w najbliższej przyszłości chcą się na nie zdecydować, zlecając je jakimś firmom czy agencjom. Za sprawą dokładnego audytu będą oni mogli od razu wprowadzić różne ważne zmiany i usunąć pewne błędy, przez które strona (pomimo przeprowadzanych działań SEO) i tak nie zdołałaby osiągnąć jakiejś wyższej pozycji w Google. Audyt jest naprawdę nieocenionym źródłem bardzo ważnych informacji. O ile oczywiście zostanie dobrze wykonany.

Drugi przypadek tyczy się stron internetowych i sklepów, które były już pozycjonowanie albo nawet są dalej pozycjonowane, tyle że pomimo tego wciąż nie mają jakiejś imponującej pozycji. Bo to oznacza, że pozycjonowanie sklepu online czy strony jest przeprowadzane w kiepski sposób. Niektóre agencje uciekają się do stosowania mało legalnych lub ryzykownych działań, które mogą ostatecznie nałożyć na serwis tzw. „shadow bana” i sprawić, że stanie się on niemalże niewidoczny dla wyszukiwarek. Audyt SEO potrafi te działania wykryć. Potem oczywiście nie można ich powielać, by nie dopuścić do ponownego wystąpienia niebezpiecznej sytuacji i nie ryzykować całkowitym zamknięciem strony.

Z audytów mogą też skorzystać osoby obawiające się nieuczciwych działań swojej konkurencji. A niestety takie sytuacje często się zdarzają. Niby pozycjonowanie stron internetowych powinno być efektywne, bo jest przeprowadzane prawidłowo, ale wcale nie przynosi dobrych rezultatów, bo nagle okazuje się, że ich osiągnięcie uniemożliwia szczwana konkurencja. Działania konkurencyjnych stron trzeba więc na bieżąco sprawdzać. Przy pozycjonowaniu nie można skupiać się tylko i wyłącznie na swojej własnej witrynie.