Pomimo tego, że od dłuższego czasu jakoś starasz się pozycjonować swój nowy sklep internetowy, on dalej ma niestety bardzo kiepską pozycję niemalże we wszystkich wyszukiwarkach, a ty totalnie nie potrafisz dojść do tego, z czego ta kiepska pozycja wynika? Zamiast działać zupełnie po omacku i tylko tracić cenny czas, dalej stosując mało efektywne narzędzia SEO, tym razem skup się na tym, by jak najlepiej i jak najrzetelniej przeprowadzić sam audyt SEO. Nigdy w życiu go nie wykonywałeś? W takim razie znalazłeś już prawdopodobną przyczynę braku dobrych efektów pozycjonowania. Audyt stron i sklepów to rzecz niezbędna i niezastąpiona. Wszyscy właściciele wirtualnych sklepów powinni przeprowadzać go przynajmniej raz do roku, a jeszcze lepiej częściej – np. raz na sześć miesięcy.

Audyt sklepu (nawet ten uproszczony, wykonany przy pomocy gotowych programów i podobnych do nich darmowych, ogólnodostępnych narzędzi) pozwoli ci na dokonanie kompleksowej oceny całej internetowej strony, którą dzięki niemu sprawdzisz szczegółowo pod różnymi kątami. To z kolei pomoże ci znacznie lepiej dostosować ją do aktualnych wymogów Google. Twoja strona zacznie być nareszcie właściwie pozycjonowana, a dzięki temu będzie oczywiście o wiele lepiej odbierana przez roboty Google i… samych Internautów. Musisz bowiem sprawić, by twoja witryna wyświetlała się przynajmniej na pierwszej karcie wyników wyszukiwania i to na różne słowa czy frazy kluczowe. Jeżeli tak nie jest, to oznacza, że wciąż niewłaściwie ją pozycjonujesz i to pozycjonowanie wypadałoby zmienić.

Analizy sklepu internetowego możesz dokonać w ciągu zaledwie kilkunastu minut, ewentualnie kilku godzin. Oczywiście najlepiej by było, gdyby takim zadaniem zajęli się profesjonaliści (np. osoby zatrudniane przez agencje marketingowe oferujące pozycjonowanie sklepu internetowego), ale jeśli póki co musisz radzić sobie sam, bo twój firmowy budżet jest aktualnie ograniczony i niezbyt duży, wesprzyj się pomocą specjalistycznych programów. Niektóre z nich pozwalają wykonać taki audyt SEO online właśnie w ciągu dosłownie kilku minut. A najważniejsze jest to, że ten audyt jest darmowy. Nie ma więc żadnego powodu do tego, by nawet nie spróbować z niego skorzystać.

Jeśli jednak koniec końców uznasz, że samodzielny audyt sklepu jest dla ciebie zadaniem zbyt skomplikowanym, zleć go komuś z zewnątrz. Każda firma, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, może taki audyt dla ciebie wykonać. Zrobi to także niejeden freelancer powiązany zawodowo z branżą SEO.